جنس های مختلف لباس
تاریخ : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399
نویسنده : kimiagar

پشم


الیاف سنتی ، به ویژه در آب و هوای سرد ، پشم سهم ریز و در حال کاهش در بازار جهانی (حدود 1٪) دارد. سالانه حدود 2 میلیارد کیلوگرم پشم خام از گله جهانی در حدود 1.16 میلیارد گوسفند تولید می شود. این تقریباً برابر با یک ژاکت پشمی برای هر نفر در سال برای همه افراد روی کره زمین 6 است. این ارقام شامل پارچه های پشمی است که برای موارد دیگری غیر از پوشاک استفاده می شود - مانند مبلمان یا فرش. مدهای مختلف لباس با پارچه های پشمی وجود دارد.
ابریشم

ابریشم باستانی با کیفیت بسیار بالا ، از نخ تولید شده توسط گونه های کرم ابریشم Bombyx Mori است. حدود 202000 تن ابریشم سالانه در بیش از 60 کشور جهان (حدود 0.24٪ از کل فیبر7) تولید می شود ، اما بخش عمده تولید در تعداد انگشت شماری متمرکز است: چین ، هند ، ازبکستان ، برزیل ، ژاپن ، کره ، تایلند و ویتنام8. در مقایسه با سایر الیاف طبیعی ، ابریشم فوق العاده با ارزش است و بهای حدود 15 دلار در هر کیلو را سفارش می دهد و ارزش تولید را در حدود 3.03 میلیارد دلار در سال می کند. ابریشم در جنس لباس کودک معمولا استفاده نمی شود.

چرم


این یکی از قدیمی ترین اشکال مواد است که توسط انسان به عنوان پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد و این پارچه مهم به ویژه برای کفش و لوازم جانبی باقی مانده است. هر ساله حدود 3.8 بیلیون گاو و سایر حیوانات گاو ، گوسفند و بز در صنعت تولید چرم 9 استفاده می شود - در هر حیوان در هر سیاره حدود یک حیوان. بیش از نیمی از مواد اولیه چرم در جهان از کشورهای در حال توسعه حاصل می شود ، و چین اصلی ترین خریدار و پردازنده آن 10 است. تجارت جهانی چرم خام حدود 30 میلیارد دلار در سال است.
الیاف خزنده

الیاف استخوانی مانند کتان (برای کتان) ، شاهدانه و گزنه یک منبع سنتی است که هزاران سال توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است ، اگرچه در حال حاضر تنها بخش کمی از کل استفاده پارچه را تشکیل می دهند. این الیاف در لایه داخلی پوست (phloem) ، گیاهی که بین هسته چوبی (xylem) و لایه بیرونی ترین (اپیدرم) قرار دارد ، یافت می شوند. سلولهای بلند فوم باید قبل از درمان بیشتر از زایلم و اپیدرم جدا شوند تا آنها را برای بافتن یا بافتن پارچه ها 11 یا به عنوان یک الیاف خالص یا در ترکیب با سایر الیاف مانند پنبه آماده سازد. بیشتر الیاف استخوان برای سایر محصولات مانند کاغذ ، طناب و فرش استفاده می شود. رنگ پارچه در انتخاب لباس برای انواع پوست در نظر گرفته می شود.
پارچه های آزمایشی

این دسته گسترده ای از الیاف و مواد متنوع است اما تنها بخش کوچکی از کل پارچه های مورد استفاده را تشکیل می دهد. بسیاری از اینها ماهیت آزمایشی دارند - به عنوان مثال ، ممکن است از موادی تهیه شود که در اصل از قارچ 12 ، آناناس13 یا شیر تهیه شده است.
مفاهیم و سخت افزار

فلزات ، پلاستیک ، چوب و سایر مواد متناسب با ساخت «سخت افزار» که ذاتی بسیاری از لباس ها است (بست های فشرده ، دکمه ها ، سگک ها ، بندها و غیره). این کالاها ممکن است اندک باشند اما تولید آنها به دور از مقیاس کوچک است - بازار زیپ به تنهایی 13 میلیارد دلار فروش در سال دارد. 15




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید